Möt några av våra kunder
Det var när Jonas Högquist, informationssäkerhets- och utvecklingsstrateg på Högsby kommun, identifierade behovet av att säkerställa de anställdas identiteter vid inloggning mot digitala system och tjänster som de började titta på tjänstelegitimationen Freja Organisations eID.
Vi har fått den stora äran att vara en del av – och nu även berätta om vår kunds Refensas spännande digitala och automatiserade tjänst för referenstagning. Hur det kom sig att BankID blev det primära valet för identifiering i deras tjänst?
Sotenäs, Munkedal och Lysekil kommuner (SML-IT), valde Svensk e-identitet och Freja Organisations eID för att lösa behovet av tvåfaktorsautentisering till verksamhetssystemet och mobilappen Combine Mobile.
Sveriges största aktör för kvalitetsprodukter till köket, bordet och hemmet har implementerat BankID från Svensk e-identitet som inloggningslösning till sina medlemsidor. Det har bland annat gett 90 procent lägre tryck hos kundservice kring inloggningsfrågor och förenklat säljprocessen betydligt.
Lindesbergs kommun med sjöstaden Lindesberg som centralort, ligger belägen i vackra Bergslagen. Det är en kommun med drygt 23 500 invånare varav strax under 2000 arbetar inom kommunen som väljer att anlita Svensk e-identitet som ID-ombud för sin HSA- och SITHS-hantering.
Svensk e-identitet tillhandahåller inte bara enkla och smidiga lösningar för inloggning och signering med BankID till Mölndals Stad. Med stor framgång har de också valt att använda inloggning med säkerhetsdosa.
Högsby kommuns informationssäkerhets- och utvecklingsstrateg Jonas Högquist säkerställer ytterligare nödvändiga processer för att på sikt kunna bli en helt digital organisation.
Genom att implementera en egen kundportal har Sigtuna kommun fått ett nytt verktyg som inte bara underlättar och effektiviserar ärende och beställningsprocesser utan ger en tydlig översyn och möjlighet att följa ärendet från start till mål.
“Hur mår du idag?” Svaren på den frågan i ett vårdmöte – var det än sker – kommer med ett stort ansvar. Symptomen ska tolkas och dokumenteras snabbt, konsekvent, strukturerat och med minimal varians i patientjournalen. Samtidigt ska patienten vara delaktig, ges tillräckligt med tid och känna sig sedd.