Skip to main content

Svensk e-identitet överträffade våra förväntningar med råge!

Strömstad och Tanum valde att gå via oss som Sambiombud

ElisabethJ2

– Både i Strömstads och Tanums kommun valde vi att ansluta till Sambi via ombudet Svensk e-identitet. Det är vi väldigt glada för att vi gjorde. Vi har enbart positiva erfarenheter av det samarbetet. Det har varit suveränt smidigt att jobba med er, från första kontakt till slutligt genomförande, berättar Elisabeth Johansson.

Elisabeth jobbar som projektledare i ett digitalt samarbetsprojekt mellan Västra Götalandsregionen, de 49 kommunerna och privata vårdgivare (som har avtal med VGR) i Västra Götaland. 

– Dels projektleder jag Strömstad och Tanums kommun men är också samordnare för projektledarna i Fyrbodals kommunerna gällande detta samarbetsprojekt.

Tjänster som förenklar och stöttar

Vi på Svensk e-identitet har en heltäckande tjänst för användarorganisationer som innefattar såväl administrativt stöd inför tillitsgranskning som komplett teknik för anslutning till Sambi. Vi är ett etablerat Sambiombud sedan 2018.

Strömstads kommun Svensk e-identitet överträffade våra förväntningar med råge

På egen hand eller via ombud?

För att kunna använda det kärnsystem som är grunden för projektet kräver Västra Götalandsregionen att vardera kommun ansluter sig till identitets- och behörighetsfederationen Sambi, som drivs av Internetstiftelsen. Det finns två alternativ för att ansluta sig: på egen hand eller via ombud. Strömstad och Tanum valde det sistnämnda alternativet.

Varför Svensk e-identitet?

Orsaken till att de valde oss är att vi är godkända som Sambiombud av federationsoperatören Internetstiftelsen. Västkom (de 49 kommunernas sammanhållande part och representant) upphandlade tjänsten, där varje kommun fick välja att avropa den upphandlingen eller att sköta anslutningen själv.  

– Vi valde att gå via er som ombud, och det är vi väldigt glada för, säger Elisabeth.

Strömstad och Tanum sparade
både tid och resurser

I och med att de valde att gå via oss som ombud fick de vägledning och hjälp med att genomföra hela anslutningsprocessen. Hade de valt att göra det själva så hade det krävt mycket mer tid och resurser av dem. 

–  I min roll som projektledare har jag förmedlat våra upplevelser till övriga projektledare inom Fyrbodals kommunerna och rekommenderat samtliga kommuner att ansluta till Sambi via Svensk e-identitet, säger Elisabeth. 

Tanum-500x1500-

Ovanligt hög servicegrad och trevligt bemötande

Elisabeth betonar att deras upplevelse av oss på Svensk e-identitet är att vår service verkligen underlättade anslutningsprocessen. 

– Strukturen med olika steg i processen är väldigt smidig och dessutom att hela tiden få uppdateringar om när de olika stegen var helt genomförda och därefter godkända plus vad nästa steg innebar. En dröm att få det serverat på det sättet!

Svensk e-identitet överträffade våra förväntningar med råge

Elisabeth delar med sig av några av sina intryck som gör att de varmt kan rekommendera oss:

  • Mycket trevligt och sympatiskt bemötande oavsett vem vi varit i kontakt med
  • Alltid snabb återkoppling i de fall vi haft frågor/funderingar
  • Kompetent personal
  • Snabb och smidig process som vi slussas igenom på bästa sätt
  • Hög servicegrad av kunnig personal
  • Överträffade våra förväntningar med råge
  • Mycket snabbare leverans/process än vad vi räknade med

Vi rekommenderar varmt Svensk e-identitet! avslutar Elisabeth.

liten_symbol_overlay3_1500x1500

Engagerade och stolta tillsammans

Vi är jätteglada och stolta över att Elisabeth vill dela med sig av sina tankar och upplevelser. Det blir ytterligare ett kvitto på att vi som bolag håller högsta nivå när det kommer till service och leverans.

Tack för förtroendet!

Läs mer om vår Sambiombudstjänst
Läs mer om Sambi