Åhlens väljer Svensk e-identitet

Åhlens väljer Svensk e-identitet

Det välkända familjeföretaget Åhlens väljer nu att implementera BankID från Svensk e-identitet som inloggningslösning till sina medlemssidor. 

Redan i början av mars 2022 valde Åhlens att ta kontakt med Svensk e-identitet i mån om att göra det enklare, smidigare och säkrare för sina drygt 2,5 miljoner kundmedlemmar att logga in samt handla via deras e-handelsplattform. 

Att implementera BankID-inloggning var det självklara valet för att nå denna lösning. Detta för att enkelt kunna säkerställa användarnas identiteter, minimera duplikat av användarprofiler, samt minska trycket hos kundservice gällande frågor kring inloggning. 

Åhlens kunder kan nu känna sig säkra med att använda en trygg och väletablerad tjänst som BankID, slippa hålla reda på mailadress eller lösenord vid inloggning, och samla alla sina köp på ett och samma konto. 

“Det är riktigt kul att jobba tillsammans med ett stort bolag som har många användare och även se att intresset av våra inloggningslösningar växer och växer. Vi tycker det är otroligt viktigt att alla ska känna sig säkra och trygga när man handlar via nätet, och nu har vi chansen att öka tryggheten för miljontals användare i Åhlens kundklubb,” säger Rasmus Östergård-Hansen, Key Account Manager på Svensk e-identitet.

Svensk e-identitet ser fram emot ett fortsatt spännande arbete med Åhlens, att vara stöttande i deras digitaliseringsresa och bevittna hur denna tekniska lösning kommer gynna deras kundklubb.

Fler nyheter