Skip to main content

Öka förtroendet till dina kunder och medlemmar med säker inloggning

Förbättra din e-handel
med säker inloggning

Öka försäljningen och förbättra kundupplevelsen genom att implementera säkra och effektiva inloggningslösningar till medlemssidor online.

  • Inga användarnamn eller lösenord
  • Ökad säkerhet och datahantering
  • Upp till 90% minskat tryck på din kundservice

Vi gör jobbet enkelt

Dina utmaningar

  •  
    Krånglig inloggning och bristande användarupplevelse
  •  
    Överbelastad kundservice och tung administration
  •  
    Låg säkerhet och trovärdighet

Hur vi löser det

  •  
    Inloggning utan användarnamn eller lösenord
  •  
    Pålitliga inloggningsmetoder
  •  
    Säker autentisering och datahantering

Med vilka tjänster

  •  
    BankID
    - Stöd för BankID och mobilt BankID
    - Snabb och enkel anslutning/API
    - Anpassad design och layout
  •  
    Freja eID
    - Inkludera alla i samhället
    - QR-kodsinlogging
    - Tillitsnivå 3/LOA

Underlätta inloggningen för dina användare

Glöm användarnamn och lösenord med BankID

Genom att erbjuda inloggning via BankID kan dina kunder enkelt logga in utan att behöva komma ihåg olika lösenord och e-postadresser, även samla alla sina köp på ett och samma konto. Detta resulterar i en minskad belastning på din kundtjänst och eliminerar stora hanteringar av inloggningsproblem.

  • Snabb och enkel anslutning/API
  • Stöd för både BankID och mobilt BankID
  • Anpassad design och layout
  • Automatisk uppdatering - alltid senaste versionen
  • Snabb och lättillgänglig support
  • Certifikat med eget ”displayname” + årlig förnyelse
  • GDPR-compliant
  • Endast tre månaders uppsägning
  • 14 dagar kostnadsfri testperiod

Framtidens e-legitimation

Inkludera ALLA med Freja

Genom att erbjuda inloggning via Freja eID möjliggör ni identifiering för alla, inklusive personer som tidigare haft svårt att skaffa en e-legitimation. Det innebär att personer med skyddad identitet, styrkt samordningsnummer eller utlandssvenskar också kan logga in på din e-handelsplattform.

  • Inkludera alla i samhället
  • Snabb och enkel anslutning
  • Automatisk uppdatering - alltid senaste versionen
  • Kunnig och lättillgänglig support
  • GDPR-compliant
  • Endast tre månaders uppsägning
  • 14 dagar kostnadsfri testperiod

Frågor och svar

Hur kan BankID hjälpa mig som e-handlare?

Många kunder är medlemmar i flera klubbar och företag, vilket gör det lätt att glömma vilken e-postadress och lösenord som användes vid registreringen av medlemskapet. Genom att erbjuda inloggning via BankID kan dina kunder enkelt logga in utan att behöva hålla reda på lösenord och e-postadresser. Dessutom kan de samla alla sina köp på ett och samma konto. Detta minskar trycket på din kundservice och eliminerar hanteringen av inloggningsproblem.

Läs mer

Hur lång tid tar det att komma igång?

Med Svensk e-identitets smidiga lösning för anslutning får ni ett BankID som är igång samma dag – genom att skriva ett enda leverantörsavtal som innebär en enkel prismodell, med oss som återförsäljare för BankID. Vår BankID-tjänst bygger på en helhetslösning som inkluderar tekniken som ger stöd för BankID samt certifikathantering, drift och support.

Vi erbjuder 14 dagars testperiod för att prova hur det fungerar för er organisation.
Kontakta oss för mer information

Hur påbörjar jag min tesperiod?

För att påbörja din testperiod av BankID gör du det enklast genom att ta kontakt med en av våra rådgivare.

Nycklarna kommer per e-post tillsammans med instruktioner om hur de aktiveras och gäller i 14 dagar. Vi tar kontakt med er innan testperioden är slut för en utvärdering av nycklarna.

För att påbörja din testperiod av Freja eID gör du det enklast genom att ta kontakt med en av våra rådgivare.

Kontakta oss

Hur kan Freja eID hjälpa mig som e-handlare?

Med Freja eID kan ni hantera alla samtycken för era tjänster för att ligga på rätt sida om GDPR, men kanske framförallt för att ge användarna tillbaka kontrollen över sin integritet. Med Freja eID kan ni också sätta ”check” för PSD2:s regler för stark autentisering av onlinebetalningar och en e-legitimation godkänd av staten för kvalitetsmärket Svensk e-legitimation.

Vad är LOA?

LoA (Level of Assurance) är ett tillitsramverk som används för att värdera hur tillförlitlig och säker en organisations hantering av identiteter är.

De fyra LoA-nivåerna är:

LoA1: Användarens identitet (entity på engelska) kan inte styrkas, kanske används enbart en e-postadress eller telefonnummer för identifiering. Tilliten till identiteten av en LOA1 är mycket låg.

LoA2: Användarens identitet kan kopplas till exempelvis användarnamn och lösenord. Bör enbart användas när skyddsbehovet av informationen är lågt.

LoA3: Användarens identitet skyddas genom minst tvåfaktorsautentisering som innebär att personen identifieras med hjälp av något som enbart den personen har tillgång till, exempelvis en engångskod eller säkerhetsnyckel. Identifieringens äkthet skyddas av den höga trovärdigheten i livscykelhanteringen. Används när skyddsbehovet av informationen är relativt högt.

LoA4: Användarens identitet kan styrkas med en identitetshandling som har lämnats ut vid ett personligt möte med en betrodd utgivare. Används när skyddsbehovet av informationen är mycket högt.

Läs mer

Vad är autentisering?

Autentisering (authentication på engelska) innebär att bekräfta att du är du, det vill säga en användares verkliga identitet. I dagens digitala samhälle handlar detta ofta om att säkerställa att en användare har behörighet att kopplas ihop med ett användarkonto eller ett system.

Det vanligaste sättet att autentisera sig är fortfarande genom att använda ett användarnamn och ett lösenord. Dessvärre är metoden osäker och många använder samma kombination av användarnamn och lösenord på flera plattformar. Detta gör det relativt enkelt för en förövare att få åtkomst till flera system eller konton på samma gång om ett lösenord skulle hackas.

Läs mer

Vad är en digital identitet?

Digital identifiering är ett elektroniskt sätt att identifiera en person. Den digitala identiteten, exempelvis i form av e-legitimation, består av ett certifikat som lite slarvigt skulle kunna jämföras med ett fysiskt id-kort. Certifikatet är ett elektroniskt dokument där information, eller nycklar, lagras om en användares uppgifter och behörigheter (attribut).

En del av den informationen om den specifika behörigheten är privat och krypterad. En annan del är publik (PKI) som används för att verifiera inloggningen eller en signering för mottagande system. Certifikatet möjliggör alltså en säker överföring av information från ett system till en person via Internet.

Läs mer

Se och lyssna till Dennis Lundberg från Cervera som gästade oss under vårt event Logga in i framtiden

e-handelsanvändare välkomnar säkrare inloggningsmetoder

Cervera är väldigt stolta över att ha BankID som inloggningslösning
för sina medlemssidor idag, det är konstigt nog inte så vanligt
förekommande inom e-handelssfären ännu.

Förbättra din e-handel redan idag

Kontakta oss för mer information om att integrera Freja eID eller BankID och få en kostnadsfri testperiod!