Skip to main content

Har ni säker inloggning till er kundklubb och medlemssidor?

Skydda era kunders identiteter!

Att vårda lojala kunder och medlemmar i kundklubbar är en viktig del för många företag för att behålla relevans och öka konkurrenskraft och försäljning. Men, det för också med sig ett mycket stort ansvar och förtroende i att hantera människors personuppgifter och identiteter – där användarnamn och lösenord inte räcker som inloggningsskydd.

Vilka är riskerna och vilka alternativ som finns för säker inloggning? Vilka lagar och regler gäller? Vad kan hända om man som företag slarvar med säkerheten? Vad finns att vinna på att stärka upp den? Vilka lösningar och möjligheter finns och passar bäst?  

HSA- & SITHS ombudstjänst draft

Undvik dataintrång och minska trycket i kundtjänst

Användarnamn och lösenord duger inte

De flesta dataintrång sker hos företag som endast använder användarnamn och lösenord som inloggningssäkerhet. Förutom riskerna företaget tar genom att endast erbjuda inloggning med användarnamn och lösenord innebär det ofta också ofta onödigt stort tryck på kundtjänst som måste svara på frågor om borttappade användaruppgifter. Allt fler kunder uppskattar dessutom möjligheten att enkelt kunna komma åt sina erbjudanden och medlemssidor.

Säker inloggning

Det finns dock enkla lösningar för säker inloggning där möjligheterna till fler smarta användningsområden som exempelvis e-signering och validering av personer i en chatt dessutom finns.

  • Skydda er mot intrång
  • Minska trycket i kundtjänst
  • Signalera förtroende och aktualitet
  • Stärk tekniken och häng med i utvecklingen
  • Förenkla och gör det tryggare för användare och kunder
  • Förenkla medlemsregistrering
  • Öka konkurrenskraften
  • Följ lagar och regler
  • Underlätta säljprocessen
Utvecklare _2000x1125 banner_vit

Vilken nivå behöver ditt företag?

Säkerheten först!

Hur säker kan ditt företag vara på att den som loggar in till era e-tjänster som exempelvis medlemssidor på sin telefon eller i datorn verkligen är rätt person? Och hur hög är er förmåga att skydda er och andras information mot dataintrång och andra cyberangrepp? Här behövs en så kallad tvåfaktorslösning, men vilken och på vilken säkerhetsnivå, som på fackspråk kallas LoA-nivå, som behövs för ett visst företag beror på några olika faktorer.

Säkrare lösningar med
många möjligheter!

Det finns många olika lösningar där valet beror på behov, där de av DIGG godkända e-legitimationerna ligger närmast till hands: Det väletablerade BankID  tillgängliga, kanske med ett tillägg av framtidens Freja eID. Andra e-legitimationer som också finns är vårdens SITHS  och det med allra högsta säkerhet – Svenska Pass. Som återförsäljare till samtliga e-legitimationer sköter vi kontakterna, den mesta av tekniken och ser till att de hålls aktuella. Det finns även flera andra tvåfaktorslösningar som löser inloggningen både till medlemssidor och för anställda att logga in i de system de använder i tjänsten, exempelvis i form av säkerhetsnycklar, SMS-kod, dosor, appar och mycket mera.

Många andra möjligheter med e-leg

Med en e-legitimation på plats öppnar sig också många andra möjligheter som att koppla även signering, Personvalidering i telefon eller chatt eller för att inhämta uppgifter om en person genom Statens Personadressregister (SPAR).

Mer om Svensk e-identitet

cerrvera_event 900x700

Hur gör andra i branschen?

Cervera, ett lösningsorienterat företag i framkant

Cervera – Sveriges största aktör för kvalitetsprodukter till köket, bordet och hemmet – har implementerat BankID från Svensk e-identitet som inloggningslösning till sina medlemsidor. Det har bland annat gett 90 procent lägre tryck hos kundservice kring inloggningfrågor och förenklat säljprocessen betydligt.

Skydda era kunder och undvik intrång!

One-stopshop, inte bara säkert utan enkelt också!

Svensk e-identitet kan rubbet!

Med oss får ni en kontakt för alla inloggningsbehov med paketerade erbjudanden anpassade för just er verksamhet.

Med e-legitimation kommer även många andra praktiska möjligheter som exempelvis identifiering via telefon och chatt med vår tjänst Personvalidering möjlighet till smidig e-signering, inhämtning av uppgifter från Statens Personadressregister SPAR med mera.

Svensk e-identitet gör anslutningen mycket enkel och smidig för er som organisation. Vi hjälper till att installera lämplig integrationsmetod, exempelvis med vårt eget enkla GrandID API, SAML, OpenID och har en gedigen och uppskattad teknisk dokumentation.

Psst!   Just nu har vi dessutom ett erbjudande som gäller BankID och Freja eID – både var för sig eller som paketlösning. Passa på erbjudandet gäller fram till sista augusti. För mer information och för att ta del av erbjudandet, fyll i formuläret så återkommer vi inom kort.