Flexibel arbetsplats med hjälpsamma kollegor

På Svensk e-identitets kontor i Göteborg hittar ni Maria Ahlstedt som började i början av 2020. Maria är 31 år och kommer från Kungälv, två mil utanför Göteborg. På fritiden spelar hon gärna datorspel och umgås med sin sambo och deras katt Lucifer. Maria har tidigare erfarenheter som arbetsledare inom servicebranschen och var nyexaminerad systemvetare när hon började jobba som integrationsspecialist på Leveransavdelningen. 

Vad är din primära arbetsuppgift?
– Som anställd på Leveransavdelningen är min primära arbetsuppgift att leverera och supporta dem tekniska lösningarna mot våra kunder. Min roll som integrationsspecialist innebär att delta i dagliga möten, utföra interna statusuppdateringar som sker under morgonmöten, agera säljstöd och att kommunicera med kunder.
En vanlig dag för mig på jobbet innebär kontakt med kunder via både via mejl och telefon, att sätta upp lösningar och testa dem. Jag svarar även i vår supportkanal.

Vad är det bästa med att jobba på Svensk e-identitet?
– Jag har ju väldigt trevliga och hjälpsamma kollegor samt kunder. Detta är mitt första jobb efter examen så när jag precis började var jag lite nervös men alla var hjälpsamma så jag kom in i gänget snabbt. Jag uppskattar också kontakten vi har med kunderna, det är väldigt bra stämning när vi hörs. På kontoret här i Göteborg är vi fem personer men jag tycker att samarbetet med leveransgruppen i Uppsala också fungerar väldigt bra.

Om du skulle rekommendera Svensk e-identitet som arbetsplats vad skulle du lyfta fram då?
– Jag uppskattar väldigt mycket att jag får jobba med lite av varje. Jag får utlopp för det sociala och det finns ändå tid att få sitta ifred och göra mina tekniska grejer. Jag tycker att det här jobbet är väldigt roligt.

Maria Ahlstedt
Integrationsspecialist, Svensk e-identitet