Vi söker en operativ chef till vår avdelning som säljer, implementerar och supporterar ombudstjänster till stora delar av vårdsverige. Ombudsavdelningen består idag av åtta medarbetare och ditt ansvar blir dels att leda avdelningens arbete, dels att sälja och förvalta våra kundrelationer. Om vi får skryta lite landar nog årets tillväxt och vinst för Svensk e-identitet på sammanlagt över 100 procent. Riktigt roligt men med spännande utmaningar som följd. Är du redo?
Din nya roll som avdelningschef
Som ombudschef för vårt marknadsledande produktområde inom digitala ombudstjänster för vårdsverige har du totalansvar för verksamheten. Dina mål kommer vara såväl ekonomiska och kundorienterade som personal- och affärsmässiga. Du är ytterst ansvarig för kvalitet, lönsamhet och genomförande av leverans med hjälp ditt team.
Du kan förvänta dig en varierad roll där mycket av din tid kommer fokuseras på att utveckla goda affärsrelationer med befintliga och potentiella kunder. Du, i nära samarbete med vår säljorganisation, driver på och säkerställer fortsatt tillväxt inom vårt affärsområde ombudstjänster.
Sammanfattningsvis ingår följande delar i din nya roll:
-
Uppsökande strategisk försäljning i projektform mot potentiellt stora kunder.
-
Bygger och underhåller ditt nätverk och aktiv bearbetning av inkommande leads.
-
Leda, fördela och följa upp avdelningens arbete med allt ifrån verksamhetsplaner och budget till att utveckla och få våra kära medarbetare att trivas alldeles
utmärkt.
Du kommer att bli en del av vår ledningsgrupp och rapporterar till vd och har en “dotted line” till säljchef. Din placering kommer post-corona att vara på vårt nya kontor i Uppsala.
Vem är du?
För att lyckas som ombudschef har du både gedigen erfarenhet av kvalificerad försäljning samtidigt som du vet hur man leder ett vinnande team. Du har kanske jobbat som kundansvarig, säljande projektledare samt har tidigare erfarenhet av framgångsrikt personalansvar. Extra glada blir vi om du dessutom har branschkunskap eller erfarenhet från vård- och omsorg och/eller IT. Vidare ser vi att…
-
Du har ett högt EQ samt förmåga att skapa och upprätthålla långsiktiga relationer med såväl kunder som medarbetare.
-
Du är proaktiv och handlingskraftig och initierar aktiviteter och förändringar utifrån verksamhetens behov, såväl internt som gentemot befintliga och potentiella kunder.
-
Du bidrar till en god struktur även när du har väldigt många olika saker igång samtidigt. Det är en regelstyrd verksamhet i förändring. 🙂
-
Du har ett helhetsperspektiv och förmåga att prioritera mellan olika uppgifter, för att fatta rätt beslut.
Hur är det att jobba här?
I stället för att lova guld och gröna skogar frågade vi vår kollega William om varför han trivs hos oss:
“Det kanske låter lite klyschigt att säga detta men Svensk e-identitet är en arbetsplats med otroligt högt i tak. Alla har rätt att säga och tycka vad man vill. Och det bästa är att du får gehör för de förslag och idéer du kommer med. Jag skulle rekommendera Svensk e-identitet för att det är en väldigt rolig arbetsplats och vi är ett gäng som har väldigt kul tillsammans.”
Tidsplan
Är detta rollen för dig? Skicka då CV och berätta varför du ser dig själv hos oss på Svensk e-identitet! Vi arbetar med löpande urval och hoppas att vi hittar vår stjärna innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att söka!
Frågor?
Har du frågor om tjänsten får du gärna snacka med vår vd Mikael Westöö som du når på mikael.westoo@visma.com eller 073-511 04 24.
Vilka är vi på Svensk e-identitet?
Vi ser till att du är du! Svensk e-identitet AB är ett expansivt bolag med kontor i Uppsala och Göteborg. Vi är idag drygt 40 personer som jobbar med inloggningslösningar för alla typer av kunder, branscher och system i kommuner, landsting och privata företag i hela Sverige. Vi erbjuder också som landets största aktör heltäckande ombudstjänster för HSA och SITHS. Sedan 2017 är vi en del av Visma-koncernen som vårt eget bolag.