Anna_webben_news _900x700

Säker teknik ska vara tillgänglig för alla - Anna Winter

Många organisationer, inte minst inom vårdsektorn, har under det senaste decenniet kämpat med både sin digitaliseringsresa och högt ställda krav på säker informationshantering. Här kommer Svensk e-identitet in i bilden och stöttar sina kunder med både teknik och värdefull kunskap inom digitaliseringsprocessen.

Svensk e-identitet är integrationsspecialister och en leverantör av enkla, säkra och flexibla lösningar för inloggning till alla typer av system. Bolaget levererar tjänster till en stor andel av Sveriges kommuner och regioner och är därtill navet i många bolags lösningar för systeminloggning. – Vi är även det största och mest erfarna privata ombudet vad gäller behörighetsstyrning och administration av HSA & SITHS. Avancerad och säker teknik ska vara tillgänglig för alla, oavsett storlek på organisation och tekniska resurser. Våra tjänster bygger på att göra arbetsinsatsen för våra kunder så liten som möjligt, säger Anna Winter, Key Account Manager.

Sköter jobbet från ax till limpa
Svensk e-identitets tjänster passar en stor mängd olika branscher och typer av organisationer såväl som systemleverantörer. Ombudstjänsten för HSA & SITHS var inledningsvis främst fokuserad mot privat sektor, men har sedan flera år nyttjats flitigt även av landets kommuner. – Våra tjänster är enkla och snabba att komma igång med tack vare att vi gjort det stora arbetet i förväg. Genom att hantera jobbet från ax till limpa möjliggör vi för organisationer att spara mycket tid och pengar och ägna mer tid åt sin kärnverksamhet.

Vill belysa bredden i erbjudandet
För att konkretisera nyttan som leverantör har Svensk e-identitet tagit fram en fiktiv kundresa genom sin tjänsteportfölj. – Tidigare har vi inte lyckats visa hur kunderna kan få ut det mesta av vårt erbjudande. Därför skapade vi ett påhittat kundcase, där ”kunden” fick beskriva sina utmaningar på ett sätt som gjorde att vi kunde visa vår process och vår bredd.

Anna betonar att kundcaset är fullt realistiskt och att många kunder brottas med just dessa problembilder och förutsättningar. – Syftet med initiativet var att illustrera alla de behov vi kan hjälpa till med. Vi ser att det finns så många som skulle kunna nyttja fler av våra tjänster och förenkla vardagen för sina medarbetare avsevärt.