Vi vill hjälpa till i Coronakrisen

vivillhjälpatilltext

Nu prövas samhällsfunktioner, företag och privatpersoner hårt. Svensk e-identitet hanterar samhällskritiska funktioner och har privilegiet att stå förhållandevis stadigt då företaget kan rulla på som vanligt med medarbetare på distans. Därför kan vi – och vill vi – hjälpa till med det vi kan bäst: Att se till att organisationer och företag har de allra enklaste och lämpligaste inloggningsmetoderna så att personal och externa användare kan logga in enkelt i system och tjänster. Vi avlastar också vården administrativt med vår ombudstjänst för HSA och SITHS-hantering. 

Hör av er om ni har behov där vi skulle kunna bidra för att avlasta!

Om vi kan, vill vi gärna hjälpa till särskilt kring behov, initiativ och idéer som står i direkt anslutning till att avlasta påfrestningen i samhället med anledning av Coronakrisen. Vi är öppna för förslag om hur vi kan bistå. Ring eller mejla oss och beskriv ert behov så tar vi gärna en diskussion.

Skicka e-post
Eller ring: 018-481 19 00

Tjänster som särskilt kan underlätta just nu

Nedan samlar vi de av våra tjänster som särskilt kan underlätta för många organisationer där vi gärna bistår.

Bli säker på vem det är i telefonen eller mötet med Personvalidering

Med Personvalidering kan patienter, medlemmar, klienter och kunder identifieras med e-legitimation i videokonferenser, telefon och chatt.
Läs mer om Personvalidering

Låt användarna kunna logga in med BankID istället för lösenord

När användare, kunder, medborgare, medlemmar styrs till att göra mer online kan BankID-inloggning förenkla förfarandet för både dem – och för er verksamhet. Lösenordshantering försvinner och tjänsten blir både enklare och säkrare att komma åt, vilket också kan öka konkurrenskraften för företag som finns online.
Mer om BankID-integration 

Signera avtal med BankID

Digital signering gör det snabbt och smidigt att få avtal, blanketter och andra typer av dokument signerade med en e-legitimation som de flesta har lättillgängligt.
Mer  om signering med BankID SIGN

Frigör tid till vård istället för HSA & SITHS-administration

Med redan hög belastning i vården hjälper vi gärna till med allt kring hantering av SITHS-kort och HSA-katalog som ombud.
Mer om HSA & SITHS Ombudstjänst

Logga in till era system säkert även på distans

Hur kan säker och enkel inloggning på datorer, telefoner och surfplattor säkerställas med många medarbetare på distans? Ibland måste kanske privata enheter användas och ibland kanske det inte finns datorer, telefoner eller plattor till alla. Nedan sammanfattar vi de av våra tjänster som kan underlätta.

#vitecherupp

Vår branschorganisation IT&Telekomföretagen har med anledning av coronakrisen tagit initiativet #vitecherupp för att uppmuntra till avlastande insatser för att underlätta digitaliseringen och på så sätt avlasta samhället. Självklart deltar vi på Svensk e-identitet.
Läs mer om uppropet på IT&Telekomföretagens webbplats.

Hur anpassar Svensk e-identitet verksamheten internt till Covid-19?

Svensk e-identitet anpassar som de flesta andra vår verksamhet även internt med anledning av Covid-19. Information om hur hittas här.