I maj 2021 tog man ytterligare ett steg med ambitionen att förenkla ärendehantering och beställningsprocessen för Sigtuna kommun. Tillsammans med beställningsansvarig av HSA och SITHS utvecklades en skräddarsydd kundportal anpassad efter just deras verksamhet. De har nu genom den kundportalen fått ett nytt verktyg att arbeta med som inte bara underlättar och effektiviserar ärende och beställningsprocesser utan ger en tydlig översyn och möjlighet att följa ärendet från start till mål.
Sharareh Ramezan, Chef för hälso- och sjukvårdsorganisationen, Äldre- och omsorgsförvaltningen på Sigtuna kommun, kan med sin erfarenhet intyga, att från det att hon tidigare själv haft helhetsansvar för hanteringen av HSA och SITHS till att anlita ombudstjänsterna via Svensk e-identitet har underlättat vardagen. Med stor framgång har framförallt tilldelning av medarbetaruppdrag effektiviserats sedan kundportalen implementerades.
Uppskattat verktyg i den dagliga driften
Madeleine Holmlind, kundansvarig Svensk e-identitet, är kontaktperson och behjälplig med support vid ärendehantering- och eller rådgivning gällande ombudstjänster för Sigtuna kommun.
– Jag upplever att vi tillsammans löser de eventuella frågor och funderingar som kan uppstå, och genom att tidigare i år implementerat kundportalen har vi tydligt sett en förbättring i ärendehantering- och beställningsprocessen. Kundportalen har kommit att bli ett uppskattat verktyg i den dagliga driften då den är användarvänlig och enkel att sätta sig in i.
Det är ett nöje att få arbeta ihop med Sigtuna kommun och få vara en del av deras resa säger Madeleine Holmlind kundansvarig Svensk e-identitet
Utöver Ombudstjänster är också svensk e-identitet en stolt leverantör av andra inloggningstjänster så som BankID för inloggning i tjänster, system och appar inom kommunen.