LinkedIn mall Malin 1920 1080

Under våren sökte vi personer som kunde tänka sig att jobba extra som ID-administratör med eget kortkontor. Svensk e-identitet fick in otroligt många sökande och en av dem var Malin Agrell som sticker ut lite extra i mängden med sin fantastiska energi, entusiasm och positivitet.  

Malin anställdes och utbildades tillsammans med 50 andra personer runt om i hela Sverige för att lämna ut nya SITHS-kort eftersom de nuvarande inte längre uppfyller säkerhetskraven som ställs på en svensk e-legitimation. Kortfattat innebär jobbet att hämta ut REK-försändelser med kort för att sedan lämna det vidare till en kortanvändare enligt en fastställd rutin. Oftast är användaren anställd inom vård och omsorg.

Malin imponerar med sin entusiasm och trygghet

Malin bor i Össjö utanför Ängelholm och har många års erfarenhet som delgivnings- och stämningsman samtidigt som hon driver ett rescue center för misshandlade djur. Malin körde en roadtrip genom Skåne, Halland och Småland för att dela ut sina 13 kort på fyra dagar, en insats som har imponerat på Svensk e-identitet.
– Vi har fått mycket stort förtroende för Malin där jag känner mig väldigt trygg med henne som kortutlämningskontor, både när det gäller hennes personlighet och bakgrund som delgivningsman, säger Mikael Malmesjö, ansvarig utgivare för SITHS på Svensk e-identitet.

Malin Agrell, varför sökte du det här jobbet och hur har samarbetet med Svensk e-identitet fungerat tycker du? 

– Jag tycker att det är roligt att ha många bollar i luften och älskar att träffa nya människor. Ni gav mig intrycket att ni är ett väldigt bra företag. Min kontaktperson på Svensk e-identitet Mikael Malmesjö och jag har en bra relation och jag kände redan på första intervjun att det här jobbet var något för mig. 

Har du stött på några utmaningar under tiden du delat ut kort?

– Alla som jag har träffat har varit otroligt positiva och tacksamma. Men tyvärr hade inte alla läst all information inför våra möten. För att jag ska kunna dela ut ett kort behöver mottagaren ha med sig legitimation och en utlämningskod. Vi blev då tvungna att boka om mötena vilket inte varit så enkelt alla gånger. Men det är roligt att jag fått ett så stort förtroende och att Mikael trots eventuella hinder litar på att jag löser det och ser till att jobbet blir gjort.